Zoom in Regular Zoom out

Kreipkitės darbo dienomis nuo 9 iki 18 valandos

Laisvalaikis – socializacijos ir sveikos gyvensenos įrankis senjorams

Laisvaikis – socializacijos ir sveikos gyvensenos įrankis senjorams

1. Gyvūno augimas – ne tik švelnus prisilietimas, bet ir puikios nuotaikos užtaisas

Gyvūnai padeda mūsų smegenims gaminti tokią cheminės grandinės reakciją, kuri padeda sumažinti stresą sukeliančio hormono kortizolio lygį ir didina laimės hormono serotonino gamybą. Be visos šios, puikios nuotaikos puokštės naminiai gyvūnėliai mažina kraujospūdį, stresą ir gali iš tiesų padėti mažinti cholesterolio kiekį, kovoti su depresija bei padėti apsisaugoti nuo širdies ligų. Argi ne puikios priežastys senjorams auginti naminį gyvūnėlį!? Bet atminkite, kad gyvūnas – tai didelė atsakomybė. O jeigu nuspręsite pasirinkti auginti augintinį – gyvūnų prieglaudose Jūsų laukia begalo daug naminių gyvunėlių, kuriems reikalinga jūsų meilė.

2. Menas / rankdarbiai – užimtumo ir verslumo užtikrinimas

Užsiėmimas menais ir rankdarbiais stimuliuoja smegenų veiklą. Tapyba, skulptūra, fotografavimas, mezgimas ar siuvimas, o gal kitokią artimesnę Jūsų širdžiai meno šaką žinote? Menas puiki socializacijos forma, kurios dėka gerinami šeimos ir artimųjų santykiai. O meno terapija netgi naudojama siekiant skatinti smegenų veiklą, sukelti prisiminimus ir suteikti žmonėms, sergantiems tokia liga kaip demencija, geresnę gyvenimo kokybę. Įdomi meno šaka yra puiki veikla, bet kuriame amžiuje bei yra ypatingai naudinga senjorams. Tad čiumpam pamirštus talentus, o kartu ir daiktus, ir pirmyn į kūrybos džiungles. Nepamirškite, kad visus sukurtus, autentiškus darbus galima parduoti – kas sukurta rankomis, tas sukuria jaukumą.

3. Šokiai – tariame ne skaudančioms kojoms

Šokiai yra ne tik įdomus, bet ir puikus būdas senjorams sportuoti, mankštintis ir socializuotis. Tai gali pagerinti vyresnio amžiaus eiseną, pusiausvyrą ir bendrą funkcionavimą, taip pat padeda sumažinti kritimo, lūžių ir judesio pavojų. Alberto Einšteino medicinos koledžo tyrimas parodė, kad pramoginiai šokiai (tokie kaip valso užsiėmimai, ar net greitas apsisukimas salsos žingsneliu) buvo susiję su mažesniu demencijos pavojumi.

 

4. Sodininkystė – žalia spalva reiškia TAIP

Sodininkystė turi daug sveikatai naudos vyresnio amžiaus žmonėms. Tai ne tik malonus laisvalaikio praleidimo būdas, bet ir fizinio aktyvumo skatintojas. Sodininkystė pagerina ištvermę, jėgą ir netgi mažina stresą, skatina atsipalaidavimą. Suteikia susidomėjimą supančią gamta ir skatina leisti daugiau laiko lauke. O užaugintomis daržovėmis ar prieskoniais galima mėgautis su pasigardžiavimu. Galima susirasti bendruomenę arba sodininkystės klubą, nes toks hobis yra labai populiarus ir atnešantis laimę į senjorų gyvenimus. Patarimas Jums: jeigu domina sodininkystė ir nuostabi bendruomenė, apsilankykite http://www.coolukis.lt/ ir pradėkite kurti savo svajonių daržą.

5. Golfas – ne šiaip sau kamuoliuko mušinėjimas

Golfas taip pat suteikia daug naudos senjorų sveikatai. Pagerina lankstumą, paskatiną judėjimą, taip pat užtikrina laimės pojūtį. Golfo veikla yra plačiai mėgiama daugelio senjorų, nes tai puikus socializacijos būdas. O kur dar nuostabiosios golfo žaidėjų aprangos, azarto jausmas, papildytas gryno oro gurkšniu.

6. Stalo žaidimai – ,,kietakakčiams’’

Visi stalo žaidimai, kaip domino, žaidimai su kortomis ir kiti – yra puikus būdas pagyvenusiems žmonėms išlaikyti savo protus ,,aštriais’’. Iš tiesų, tyrimai parodė, kad suaugusieji, kurie naudojasi protą stimuliuojančiais žaidimais, gali turėti geresnių mąstymo įgūdžių nei jų bendraamžių. Kryžiažodžiai, puzlės ir kiti, protą lavinantys žaidimai taip pat yra puikus būdas išlaikyti aktyvią smegenų veiklą. 

7. Joga – ne kaulų laužymas, o atsipalaidavimas

Joga gali suteikti daug psichologinės ir fizinės naudos pagyvenusiems žmonėms. Joga mažina hipertenziją ir stresą, padeda sustiprinti kaulus ir išlaikyti pusiausvyrą, taigi tai yra puikus hobis senjorams. Daugelis sporto klubų bendruomenių siūlo jogą vyresnio amžiaus žmonėms. Tad nerkite į rytų kultūra ir mėgaukitės.

8. Plaukimas – puikiausia aktyvaus laisvalaikio forma

Jei jūsų artimas žmogus kenčia nuo tokios ligos kaip osteoartritas, kai kremzlės nusidėvi tarp sąnarių ir sukelia skausmą, plaukimas greičiausiai yra lengviausia fizinio krūvio forma tokiems žmonėms. Fiziniai užsiemimai dažnai rekomenduojami žmonėms, sergantiems osteoartritu, tačiau tradiciniai užsiėmimai, pavyzdžiui, aerobika, gali būti skausmingi. Plaukimas nuima spaudimą nuo sąnarių. Reguliarus plaukimas taip pat gali padėti senjorams pagerinti ne tik jų širdies ir kraujagyslių būklę ir lankstumą, bet ir suteikti didesnį raumenų toną ir geresnę laikyseną. Plaukimas taip pat yra puikus būdas padidinti energiją ir pakelti endorfinų kiekį. Jei jūsų, vyresnio amžiaus artimieji lanko viešą sporto salę ar baseiną, skirtą senjorams, jie taip pat turi galimybę daugiau bendrauti su kitais žmonėmis.

9. Kavos puodelis nuostabioje draugijoje

Kovoti su vienatvės jausmu, izoliacija nuo sociumo ir depresija gali padėti dažnesni laiko praleidimai kartu su šeima ir draugais. Socialinė izoliacija ir vienatvė yra siejama su padidėjusia depresijos, aukšto kraujospūdžio, psichinio susilpnėjimo rizika. Laiko praleidimas su šeima ir draugais ne tik padeda sustiprinti šeimos ryšius ir paveldą, bet ir laimę. Senjorams yra itin svarbu jaustis naudingais! Būtent to siekia ir Senjoro komanda, kuri siūlo platų socializacijos paslaugų spektrą. Kartu lankomės viešuosiuose renginiuose, rašome laiškus, knygas, mėgaujamės gardžios kavos puodeliu nuostabioje draugijoje.

10. Savanoriavimui amžius nesvarbus

Jei jūsų artimasis brandaus amžiaus žmogus vis dar gali savanoriauti ir nori dar labiau pažinti pasaulį, tada savanoriškas darbas vietos parduotuvėje, maisto banke, įvairuose renginiuse gali  pakelti savivertę, senjoras pasijaus naudingas ir įvertintas, o tai padeda kovoti su depresija ir monotonija. Dažnai, kai senjorai išeina į pensiją ir praranda tikslą, gali atsirasti fizinis ir socialinis nuosmukis, todėl yra labai svarbu įsitraukti į bendruomenę žmonių, atitinkančią savo interesus. Senjoro komanda siūlo sudalyvauti projekte ,,Žmogus – žmogui”, kuriame senjorai turės galimybę įgyti naujų kompetencijų: kompiuterinio, finansinio raštingumo, socialinių gebėjimu, o ir galimybę savanoriauti tiekiant socialines paslaugas. Daugiau informacijos: http://zmogui.lt/2018/04/3-2-1-startas-projektas-zmogus-zmogui-prasideda/                                     

11. Pasivaikščiojimai gryname ore puikus būdas visiems, norintiems gyventi aktyviai

Pasivaikščiojimas yra nepaprastai geras senjorų laisvalaikio praleidimo būdas. Tai labai paprasta ir beveik visiems prieinama veikla. Pasivaikščiojimai turi daug naudos sveikatai ir padeda palaikyti puikų fizinį pasirengimą. O jei esate senjoras, kuris lengvai pasinaudoja išmaniosiomis technologijomis, siūlome prigriebti su savimi nešiojamąjį muzikos grotuvą su mėgstamiausiomis Jūsų dainomis ir nužingsniuosite dar papildomus keletą kilometrų! Pasivaikščiojimas su artimaisiais ir draugais yra dar linksmesnis ir sveikesnis pasirinkimas senjorams, siekiant padidinti jų socializaciją.

Senjoro komanda, atsižvelgama į šiuos patarimus, nuolat organizuoja naujus renginius ir turiningus laisvalaikius senjorams, tad sekite naujienas ir prisijunkite.

Artimiausias renginys: Iškyla senjorams, Vilniuje. Daugiau informacijos: https://www.facebook.com/events/1666008910179553/ http://renginiai.kasvyksta.lt/56240/iskyla-senjorams-vilniuje